Vygenerovat 150 poptávek
měsíčně? Od toho jsme tu!
Společnost Performansion vstoupila na český trh a my jsme byli u toho! Pomocí našeho systému konverzního funnelu jsme klientovi pomohli během 5 měsíců vygenerovat přes 620 leadů v potenciální hodnotě 50 milionů korun. A díky neustálé optimalizaci pro Performansion kontinuálně generujeme 150 kvalitních leadů měsíčně. Přečtěte si, jak jsme funnel sestavili, optimalizovali web a samotnou reklamu tak, aby vše běželo na jedničku.
Co dělá Performansion?
Už více než 10 let se tým Performansion úspěšně věnuje úpravám vozů na míru, ochraně laku a zlepšení estetiky i výkonu.

Společnost, která začínala v Dubaji, v roce 2024 otevřela pobočku také v Praze, aby své profesionální služby mohla poskytovat i na evropském trhu.

Claim Performansion zní "Narodili jsme se, abychom upravovali vozy.” A naše mise byla pomoci tyto skvělé služby dostat také mezi české zákazníky.

A jak nám to jde? Každý měsíc společně oslovíme až 250 000 potenciálních zákazníků. Pokud i vy chcete dopřát svému miláčkovi tu nejlepší péči, je čas jednat!
Od cílů ke strategii
Že jsou PPF fólie ideálním produktem, který potřebuje v podstatě každý majitel vozu, jsme pochopili velmi rychle.

V první fázi bylo důležité získat od klienta jeho byznysové cíle a správně pochopit očekávání. A cíle byly jasné:
Oslovit a získat nové zákazníky, ideálně co nejrychleji.
Co nejrychleji začít generovat výnosy.
Klient měl spuštěný web i reklamy, nicméně při bližším pohledu bylo jasno – pokud chceme získat nové zákazníky, bude třeba postavit kompletně nový systém získávání leadů.

A tak se taky stalo.
Pojďme si to shrnout
Máme klienta, který na českém trhu teprve začíná, a potřebujeme mu pomoci co nejdříve generovat více leadů. Správných leadů.

Kolik uživatelů vlastně nakoupí nebo na sebe zanechá kontakt po prvním kontaktu s danou firmou?

20 %? 30 %? 15 %?

Ani jedno! Obecně je to méně než 2 %

K takto nízkému číslu často přispívají některé z těchto faktorů:
snaha firmy klientům za každou cenu produkt nebo službu prodat, aniž by uživatelé měli možnost poznat výhody produktu
nefunkční reklamní kreativy
špatně postavený web
a nebo, ten nejčastější – investice spousty peněz jen do PPC kampaní, bez komplexní marketingové strategie
Jak tedy na leady?
Získávání kvalitních leadů (lead generation) je komplexní proces, na trhu existuje více příštupů, jak se k němu postavit.

My jsme po důkladné analýze zvolili stavbu konverzního funnelu.
Konverzní funnel je systém, který pracuje s uživateli od jejich oslovení, po ohřátí a obeznámení se službou, až po finální konverzi a případný upsell.
Řešením bylo vytvořit plnohodnotný konverzní funnel, který bude s uživateli pracovat v několika provázaných krocích a tím je dostatečně "prohřeje" před samotným nákupem.
1. Reklama
Ta nám pomáhá oslovit cílovou skupinu, po prokliku oživatele odvádí na web.
U získávání nových leadů nestačí jen “zapnout reklamu”, všechny kroky, které uživatel projde, musí být dedikované k tématu tak, abychom do cíle dovedli jen ty pravé potenciální klienty.
2. Web
Uživatele provádí řešením jejich problémů (strach ze škrábanců) a nabízí řešení, včetně popisu jeho výhod. Cílem je zanechání kontaktu pomocí webového formuláře.
3. CRM
Všechny kontakty, které formulář získává, propisujeme do tabulky – do ní má přístup obchodní tým klienta.
4. Kontakt
Získané leady v krátké době odvolává obchodní tým klienta, s cílem je konvertovat v platící zákazníky.
5. Retargeting
S uživateli, kteří web navštívili, ale nezanechali kontakt, dále pracujeme a snažíme se zjistit, jaký mohl být impulz jejich odchodu z webu.
Reklama aneb challenge: 150 leadů měsíčně v potenciální hodnotě 12 000 000 Kč
Prvním krokem k úspěchu je správná reklama – atraktivní vizuál, přesné copy, vhodný formát.

Významnou roli hraje také následné nastavení reklamy, optimalizace konverzních poměrů a její výkonnosti.

Bez správné a funkční kreativy, která přitáhne cílovou skupinu, reklama fungovat nebude.

Tady přichází klíčová výhoda Socialmind – náš zkušený in-house tým expertů umí tvořit široké portfolio formátů, nejen těch statických a videoreklam.

0.4 sekundy – tolik času máme na sociálních sítích na to, abychom zaujali. Atraktivní reklama je nutností. Lidé "nakupují" očima a je třeba, aby z reklamy vycítili emoci, která je chytne a nepustí.

Nejdříve jsme vsadili na jednoduchou grafiku, výrazný slogan poukazující na “bolest” uživatelů kombinovaný s grafikou vozu - takový, který u naší cílové skupiny rezonuje.

Takto vypadaly naše nejúspěšnější kreativy v březnu:
S nimi jsme oslovili 227 025 uživatelů a získali 166 konverzí.

Na statickou reklamu to byl dobrý výsledek. Ze zkušeností s jinými klienty jsme ale měli ověřeno, že nejfunkčnějším formátem je video.

Připravili jsme scénáře, v Performansion se natočily reklamy a my je nasadili.

Téměř okamžitě se projevily výsledky.

A takto vypadají ty nejúspěšnější video kreativy:
Jaké výsledky přineslo zapojení videí?
Květnová čísla navázala na zlepšující se trend z dubna. Díky videím čísla u Facebook reklam i Google kampaně meziměsíčně rosly ukazatelé:
  • zobrazení +129 %
  • prokliky +40 %
  • konverze +57 %.

A ty správné zase klesaly:

  • cena za konverzi -27 %
  • CPC kleslo na 7 Kč

Postupně nám také začala fungovat brandová kampaň, kterou jsme předchozí měsíc založili.
Jedná o zcela stěžejní kampaň z pohledu výkonnosti a získávání leadů. Zároveň je to signálem povědomí o značce.
TO CHCI TAKY
Landing page:
Web s konverzí 12 %?
Tvorbu webu si vzal pod křídla Jakub Blažek. Začali jsme analýzou konkurence a návrhem moodboardu, připravili wireframe webu i finálního design.

Klíčové bylo držet se 3 základních pravidel:
Příprava webu musí být mobile first
Správná struktura a obsah webu zajistí nárůst konverze
Výzvy k akci musí být viditelné a jasné. Kdo má dneska čas hledat, kam kliknout?
Z analýzy vyplynulo, že 75-90 % uživatelů přichází z mobilních zařízení (což odpovídá obecným trendům).
Zázračný prášek posypaný na zkřížené prsty s douškem "modleme se a doufejme v to nejlepší" u webů rozhodně neplatí!
Perfektní zdůraznění CTA
Linku webu jsme na základě našich zkušeností sestavili do 4 základních sekcí:
1. Bolest

Soustředíme se na uživatelovo trápení – v tomto případě na strach ze škrábanců. Každý, kdo někdy měl nové auto, ten pocit zná.
2. Pochopení

Připomenutí, jak je těžké si vybrat mezi nabídkami, naše porozumění a příprava na další sekci.
3. Jasné řešení

Teď je čas uživateli nabídnout jasné řešení a poukázat na výhody daného produktu. V našem případě 10ti letou životnost a samohojící efekt.
Dejte pozor, abyste uživateli nesnesli modré z nebe a nebyli to následně schopni doručit.
4. Ujištění

Pokud uživatel ještě potřebuje přesvědčit, ukážeme mu recenze, portfolio, pro koho je služba vhodná a nabídku. Teď už má všechny argumenty, proč zvolit Performansion.
“I přes velkou chuť jsme upustili od super kreativního pojetí webu - kritická pro nás byla primární funkčnost a konverze”
Jakub Blažek, Seniorní designer
A výsledek?
Z předchozí konverze 0,5-1 % jsme se dostali na průměrných 7-9 %. V některých datech jsme se dostali i na hranici konverze 12 %.
Jak stavba webu ovlivňuje konverze a získaný počet leadu?
Práce s CRM
& Sales týmem
Ve čtvrté části funnelu se do hry zapojuje sales tým klienta. Probíhá to následovně:
Leady z webu ukládáme do CRM systému
Z tabulek obchodníci leady přebírají a konvertují je v nové klienty
Na konci měsíce s klientem vyhodnocujeme úspěšnost
Tato část skládačky v příběhu je velmi důležitá a my jsme rádi, že náš klient Performansion jí věnoval pozornost a energii.
A co kvalita leadů?
Nekvalitní leady bývají častý problém.

Tomu se v Socialmindu snažíme vyvarovat. S klienty úzce spolupracujeme a pravidelně vyhodnocujeme, jaký typ leadů generujeme. Tím je postupně i zlepšujeme.

Zároveň od klienta zjišťujeme validní informace o uzavřených zakázkách a o důvodech, proč se případně zakázky uzavřít nepodařilo.

Tím určujeme, jestli je potřeba přenastavit náš konverzní funnel, nebo je to klient, kdo musí zapracovat na práci s vygenerovanými leady.
Klíč k dlouhodobému úspěchu?
Klíčem je důsledně dodržet všechny zmíněné body:

  1. Sestavit správnou strategii
  2. Vytvořit kreativy a nastavit reklamu
  3. Web poskládat tak, aby konvertoval
  4. Analyzovat prodejní úspěšnost
  5. Dlouhodobě funnel udržovat a vyvíjet.
Zní to jednoduše, ale i přes to to řada agentur nedokáže.

Že funnely fungují, jsme vám ukázali na příkladu Performansion, který získal za krátkých 5 měsíců přes 620 leadů v potenciální hodnotě 50 milionů korun, a u kterého se neustále snažíme překonávat statistiky předchozích měsíců.

Bezpochyby náš systém tvoří jen zlomek precizní a profesionální práce Petra a jeho Performansion týmu, kteří nechávají své srdce nejen v exotických vozech.

Teď už to ale není o nás.
Ani o Performansion.
Ti už svůj krok udělali.
Teď už je to pouze na vás.
Pokud byste i vy chtěli pomoci s generováním leadů a dává vám smysl to, co jste si právě přečetli, vyplňte náš krátký formulář, a my se vám obratem ozveme.
Klikněte na tlačítko a objednejte se na marketingovou konzultaci s našim expertem.
Pouze 5 míst týdně
Získat svou bezplatnou konzultaci
4.8/5
Pojďme
zjistit,
jestli
se
k sobě
hodíme.